Jäsentiedotus

• Yhdistyksen nettisivut
  • Facebook-sivut
  • Ylöjärven Uutisten MeNyt-palsta

Lisäksi yhdistys lähettää 1-2 kertaa vuodessa jäsenkirjeen koko jäsenistölleen. Jäsenkirjeet löytyvät myös tästä osiosta.

Tilanteissa, joissa pitää tavoittaa jäsenistö nopeasti esimerkiksi työtaistelutilanteissa, yhdistys käyttää jäsenrekisterissä olevia yhteystietoja. Tiedotteita lähetetään sekä sähköpostilla että tekstiviestillä.

Huom!

Alla ohjeet kertakorvauksesta korona-ajalta niille, joita se koskee.

Ole yhteydessä, jos kuulut alla olevaan ryhmään.

Sovintoehdotuksen mukaan kertapalkkion piirissä oleva henkilöstö:

• teho-osastot
  • teho-osastoihin kytkeytynyt kuvantaminen ja laboratoriotoiminta
  • kohortit eli koronavuodeosastot
  • päivystys
  • synnytysten hoito, ensihoito
  • kotihoidon palvelut
  • vanhusten tehostetussa palveluasumisessa
  • vanhusten pitkäaikaisen laitoshoidon toimintayksiköt

COVID-19-viruksen aiheuttama erityinen altistumisen riski sekä valmiuslain rajoitukset kohdistuivat koronapandemian alkuaikoina erityisesti erikoissairaanhoidon tiettyihin yksiköihin (teho-osastot, teho-osastoihin kytkeytynyt kuvantaminen ja laboratoriotoiminta, kohortit eli koronavuodeosastot,

päivystys ml. synnytysten hoito ja ensihoito) ja niiden henkilöstöön. Puutteellinen suojaus altisti henkilöstöä myös erityisesti kotihoidon palveluissa, vanhusten tehostetussa palveluasumisessa ja vanhusten pitkäaikaisen laitoshoidon toimintayksiköissä.

Kertapalkkio maksetaan ko. henkilöstölle, joiden palvelussuhde työnantajaan oli voimassa vähintään seitsemän kalenteripäivää 13.3.-15.6.2020 välisenä aikana. Kertapalkkion edellytyksenä on, että palvelussuhde samaan työnantajaan on edelleen voimassa 28.2.2023.

Johanna Talasmäki

johanna.talasmaki@ylojarvi.fi